ASERTIVNÍ KOMUNIKACE
![](http://www.focuspeople.cz/wp-content/uploads/2024/07/Vytykaci-a-propousteci-rozhovory_SM.png)
Kurz asertivní komunikace je určen pro každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům, ale i pro ty, kteří chtějí umět lépe jednat v soukromých záležitostech. Na školení asertivní komunikace se seznámíte s asertivními principy rozhodování přímo ve své konkrétní situaci. Při praktickém nácviku se naučíte vyslovovat i přijímat kritiku, pochvalu i nesouhlas, asertivní chování posílí vaši jistotu a umožní vám lépe zvládat nekomfortní situace.
OBSAH KURZU
- Vysvětlení rozdílu mezi pasivním, agresivním, manipulativním a asertivním způsobem komunikace
- Umění prosadit své zájmy a respektovat při tom zájmy druhých
- Asertivita jako nástroj, nikoli životní postoj
- Přátelská komunikace
- Umění naslouchat
- Nácvik základních asertivních technik: prosadit oprávněný požadavek požádat o laskavost předcházení konfliktům a řešení již vzniklých konfliktů naučit se věcně kritizovat
- Reakce na kritiku (oprávněnou i neoprávněnou)
- Asertivita nejen jako uvědomění si svých práv, ale také povinností
- Verbální a neverbální složka asertivní komunikace
- Rozpoznání manipulativních technik ze strany druhých
- Férová a účinná obrana proti manipulativním postupům
- Jednání s iracionálním, destruktivním, agresivním, nekompetentním partnerem
- Jednání s partnerem, který má zdánlivě všechny trumfy na své straně (dodavatel, zákazník, nadřízený, ale také lidé v našem soukromí)
- Emoce a racionalita v komunikaci
- Vlastní emoce a jejich zvládání
- Léčky a pasti v komunikaci – jak je rozpoznat a čelit jim
- Jednání v krizových situacích
INFORMACE KE KURZU
ROZSAH, TERMÍN A MÍSTO KONÁNÍ
CERTIFIKÁT O ABSOLVOVÁNÍ KURZU
![](http://www.focuspeople.cz/wp-content/uploads/2024/07/CERTIFIKAT_2023_small-1.jpg)
GARANT KURZU
PRAXE OD ROKU 2005 SE SPECIALIZACÍ
- Soft skills pro různé pozice (komunikace, asertivita, time management a další)
- Manažerské dovednosti a leadership (motivace, hodnocení, rozvoj apod.)
- Obchodní a prodejní dovednosti, vyjednávání, psychologie prodeje a typologie
- Mystery shopping / mystery guest
ABSOLVOVANÉ KURZY A CERTIFIKÁTY LEKTORA
- VŠ obor Andragogika, Univerzita J.A.Komenského, Praha
- VŠ obor Vzdělávání dospělých, Univerzita J.A.Komenského, Praha
- Akreditace mediátora ČR, Asociace mediátorů ČR, Praha
- Kurzy Komunikace, Obchodní dovednosti, Vyjednávání, Leadership
- Kurz Koučování
- Train the trainer