Komunikace v obtížných situacích

O kurzuObsah & RozsahGarant kurzuTermíny & CenaCertifikace

Řešíte komunikačně obtížné situace v týmu, s kolegy a pracovními partnery? Potřebujete umět dobře reagovat při zvládání konfliktů, vést nepříjemné rozhovory, vyjednávat, argumentovat a asertivně komunikovat v konkrétních složitých situacích? Kurz komunikace v obtížných situacích Vás naučí získat nadhled nad komunikací především v těžkých situacích (věcnost X emoce), naučíte se sdělovat kratší, jednodušší a přesnější formulace myšlenek a tím bude Vaše argumentace přesvědčivější. Na školení komunikace v obtížných situacích si prakticky vyzkoušíte jak vyjednávat s neústupným kolegou, jednání s podřízenými, prosazování nechtěné změny a další situace z Vaší denní praxe.

Věcná a vztahová rovina komunikace – součástí komunikace jsou nejen fakta, ale i emoce, vztahy a osobnostní vlastnosti komunikačních partnerů; vyzkoušíte si nežádoucí přesmyky z věcné do vztahové roviny a jak jim zabránit.

Situační krize – jak správně komunikovat v situaci, kdy je komunikační partner něčím překvapený nebo zaskočený.

Vyjednávání a přesvědčování – úspěšné přesvědčovací techniky, základy dobrého vyjednávání, situace win-win.

Agresivita – jak zvládat jednání s agresivními jedinci, jak přispět ke zklidnění situace.

Náročné typy osobností – komunikace s podezíravým, narcistním, úzkostným a histrionským jedincem.

Sebehodnocení – jednoduchý postup, jak hodnotit svou účast v komunikaci a hledat prostor pro postupné zlepšování.

Jednání v EGO stavech – transakční analýza.

Konflikt

  • Zdolávání konfliktů
  • Řešení konfliktů
  • Techniky zvládání konfliktních situací
  • Aktivní naslouchání
  • Pravidla aktivního naslouchání

Námitky

  • Co je námitka
  • Jak se dobře připravit na možné námitky
  • Techniky překonávání námitek

Sebekázeň

  • Co je sebekázeň
  • Jak s ní pracovat
  • Transakční analýza a její využití při sebekázni

Omluva

  • Reklamace kontra reklama
  • Oprávněná a neoprávněná omluva
  • Podstata omluvy

Kritika

  • Typy kritiky
  • Společný postup
  • Co si nechat projít hlavou
  • Přijímání kritiky

Asertivita

  • Co to je asertivita
  • Kdy ji používat
  • Zásady asertivity

Řečnické triky a manipulace a jejich protitriky

  • Mlžení, zastírání
  • Příjemný a nepříjemný lhář
  • Odbíhání od tématu
  • Zneužívání podvědomí druhého – přípustky, zápory, relativizace
  • Zkreslování
  • Vyvozování nesprávných závěrů
  • Vkládání tvrzení do druhých úst
Uvedený obsah je v rozsahu 1 dne
Výukový den trvá 8 hodin, výuková hodina trvá 60 minut
Obsah i rozsah kurzu lze přizpůsobit dle Vašich potřeb

Lektorská praxe od roku 2005 se specializací

  • Soft skills pro různé pozice (komunikace, asertivita, time management a další)
  • Manažerské dovednosti a leadership (motivace, hodnocení, rozvoj apod.)
  • Obchodní a prodejní dovednosti, vyjednávání, psychologie prodeje a typologie
  • Mystery shopping / mystery guest

Absolvované kurzy a certifikáty lektora

  • VŠ obor Andragogika, Univerzita J.A.Komenského, Praha
  • VŠ obor Vzdělávání dospělých, Univerzita J.A.Komenského, Praha
  • Akreditace mediátora ČR, Asociace mediátorů ČR, Praha
  • Akreditace mediátora ČR, Asociace mediátorů ČR, Praha
  • Kurzy Komunikace, Obchodní dovednosti, Vyjednávání, Leadership
  • Kurz Koučování
  • Train the trainer

Firemní kurzy

Termín a místo konání firemního kurzu je dle Vašeho výběru
Pořádáme i víkendové kurzy
Základní cena za den firemního kurzu pro skupinu do 10 osob je 17.900,- Kč bez DPH

Poptat firemní kurz

Veřejné kurzy

Tento kurz se pořádá pouze jako firemní

Certifikace pro účastníky

Každému úspěšnému absolventovi kurzu je vydán certifikát o úspěšném absolvování kurzu