Komunikace v obtížných situacích

O kurzu
Řešíte komunikačně obtížné situace v týmu, s kolegy a pracovními partnery? Potřebujete umět dobře reagovat při zvládání konfliktů, vést nepříjemné rozhovory, vyjednávat, argumentovat a asertivně komunikovat v konkrétních složitých situacích? Kurz komunikace v obtížných situacích Vás naučí získat nadhled nad komunikací především v těžkých situacích (věcnost X emoce), naučíte se sdělovat kratší, jednodušší a přesnější formulace myšlenek a tím bude Vaše argumentace přesvědčivější. Na školení komunikace v obtížných situacích si prakticky vyzkoušíte jak vyjednávat s neústupným kolegou, jednání s podřízenými, prosazování nechtěné změny a další situace z Vaší denní praxe.
Věcná a vztahová rovina komunikace – součástí komunikace jsou nejen fakta, ale i emoce, vztahy a osobnostní vlastnosti komunikačních partnerů. Vyzkoušíte si nežádoucí přesmyky z věcné do vztahové roviny a jak jim zabránit. Situační krize – jak správně komunikovat v situaci, kdy je komunikační partner něčím překvapený nebo zaskočený. Vyjednávání a přesvědčování – úspěšné přesvědčovací techniky, základy dobrého vyjednávání, situace win-win. Agresivita – jak zvládat jednání s agresivními jedinci, jak přispět ke zklidnění situace. Náročné typy osobností – komunikace s podezíravým, narcistním, úzkostným a histrionským jedincem. Sebehodnocení – jednoduchý postup, jak hodnotit svou účast v komunikaci a hledat prostor pro postupné zlepšování. Jednání v EGO stavech – transakční analýza.
Obsah
Konflikt
- Zdolávání konfliktů
- Řešení konfliktů
- Techniky zvládání konfliktních situací
- Aktivní naslouchání
- Pravidla aktivního naslouchání
Námitky
- Co je námitka
- Jak se dobře připravit na možné námitky
- Techniky překonávání námitek
Sebekázeň
- Co je sebekázeň
- Jak s ní pracovat
- Transakční analýza a její využití při sebekázni
Omluva
- Reklamace kontra reklama
- Oprávněná a neoprávněná omluva
- Podstata omluvy
Kritika
- Typy kritiky
- Společný postup
- Co si nechat projít hlavou
- Přijímání kritiky
Asertivita
- Co to je asertivita
- Kdy ji používat
- Zásady asertivity
Řečnické triky a manipulace a jejich protitriky
- Mlžení, zastírání
- Příjemný a nepříjemný lhář
- Odbíhání od tématu
- Zneužívání podvědomí druhého – přípustky, zápory, relativizace
- Zkreslování
- Vyvozování nesprávných závěrů
- Vkládání tvrzení do druhých úst
Rozsah kurzu
- Uvedený obsah je v rozsahu 1 den
- Obsah i rozsah kurzu lze přizpůsobit dle Vašich potřeb
- Výukový den trvá 8 hodin
- Výuková hodina trvá 60 minut
Firemní kurz
Termín a místo konání firemního kurzu je dle Vašeho výběru
Obsah i rozsah kurzu přizpůsobíme klientovi
Základní cena kurzu pro skupinu do 10 osob je 20.900,- Kč bez DPH za den
Garant kurzu
Lektorská praxe od roku 2005 se specializací
- Soft skills pro různé pozice (komunikace, asertivita, time management a další)
- Manažerské dovednosti a leadership (motivace, hodnocení, rozvoj apod.)
- Obchodní a prodejní dovednosti, vyjednávání, psychologie prodeje a typologie
- Mystery shopping / mystery guest
Absolvované kurzy a certifikáty lektora
- VŠ obor Andragogika, Univerzita J.A.Komenského, Praha
- VŠ obor Vzdělávání dospělých, Univerzita J.A.Komenského, Praha
- Akreditace mediátora ČR, Asociace mediátorů ČR, Praha
- Kurzy Komunikace, Obchodní dovednosti, Vyjednávání, Leadership
- Kurz Koučování
- Train the trainer
Certifikát o absolvování kurzu
Každému úspěšnému absolventovi kurzu je vydán certifikát o úspěšném absolvování.