Leadership


O kurzu

Leadership je nástroj, jak zvládnout svou novou roli v práci po svém povýšení aneb co mě čeká, když se stanu leadrem. V kurzu Leadership si povíme o změně role v rámci týmu a jak se jí nejlépe zhostit, jak být dobrým šéfem svým současným či předchozím kolegům, jak nepřijít o stávající přátelské vztahy, jak dobře vést svěřený tým a plnit nové povinnosti směrem ke svým nadřízeným. Kurz Leadership Vás naučí jak dobře naslouchat, jak rozdělovat a delegovat práci a jak kontrolovat výsledky. Kurz Leadership je určen i pro stávající vedoucí, kteří se chtějí zdokonalit ve své profesi.


Obsah

Osobnost vedoucího

  • Nadefinování standardu přímou a nepřímou metodou
  • Typologie podřízených
  • Způsoby vedení lidí
  • Pracovní atmosféra na pracovišti a její vliv na výkon týmu

Efektivní komunikace pro vedoucí

  • Druhy komunikace, fáze komunikačního procesu
  • Etiketa v komunikaci, základní pravidla
  • Význam a používání verbální komunikace
  • Identifikace silných a slabých stránek v oblasti komunikace
  • Srozumitelnost vyjadřování
  • Paralingvistická stránka řeči
  • Aktivní naslouchání jako základní dovednost pro předcházení nedorozuměním
  • Neverbální komunikace, základy techniky mluvy těla
  • Oční kontakt, mimika, gesta, postoj a pohyb
  • Proxemika a osobní zóny člověka
  • Technika napodobování a zrcadlení
  • Vzájemná propojenost a závislost verbální a neverbální komunikace
  • Odstranění nevhodných neverbálních prvků

Konfliktní situace na pracovišti

  • Konflikty: co je jejich podstatou, jaké jsou zdroje a příčiny konfliktů, pravidla průběhu konfliktu a jeho následky
  • Typy konfliktů, nejčastější konflikty na dílně
  • Strategie, principy a způsoby úspěšného řešení konfliktů
  • Konflikt a psychologické potíže
  • Využití principů aktivního naslouchání a asertivní komunikace pro prevenci konfliktů
  • Komunikace při konfliktních situacích – vyjednávání, analýza osobního stylu komunikace v konfliktních situacích a možnost rozvoje
  • Specifika řešení pracovních konfliktů

Manažerské techniky

  • Autorita manažera
  • Manažerské styly
  • Typologie osobností
  • SWOT analýza
  • Vedení lidí, schopnost rozhodovat
  • Způsoby vedení lidí
  • Situační vedení lidí
  • Delegování – nástroj řízení
  • Manažerský systém GRID
  • Manažerské přístupy a způsoby vedení lidí
  • Přednosti delegování
  • Zadávání a přijímání úkolů
  • Zpětná vazba – hodnocení plnění úkolů
  • Vnitřní motivace k plnění úkolů
  • Asertivita a manažerské vyjednávání

Motivace

  • Co je motiv, motivace a jak funguje
  • Motivační teorie
  • Hodnotové systémy a jejich význam – Maslowova pyramida potřeb
  • Vliv kvality mistra na motivaci zaměstnanců
  • Motivace jednotlivce a motivace týmu
  • Motivační nástroje
  • Motivační typy lidí – vliv osobností
  • Příčiny náhlého snížení výkonu, fluktuace, nemocí
  • Demotivace a vyhoření

Rozsah kurzu

  • Uvedený obsah je v rozsahu 5 dní
  • Obsah i rozsah kurzu lze přizpůsobit dle Vašich potřeb
  • Výukový den trvá 8 hodin
  • Výuková hodina trvá 60 minut

Firemní kurz

Kurz je realizován prezenční formou
Termín a místo konání firemního kurzu je dle Vašeho výběru
Obsah i rozsah kurzu přizpůsobíme klientovi
Poslat nabídku na firemní kurz

Garant kurzu

Lektorská praxe od roku 2005 se specializací

  • Soft skills pro různé pozice (komunikace, asertivita, time management a další)
  • Manažerské dovednosti a leadership (motivace, hodnocení, rozvoj apod.)
  • Obchodní a prodejní dovednosti, vyjednávání, psychologie prodeje a typologie
  • Mystery shopping / mystery guest

Absolvované kurzy a certifikáty lektora

  • VŠ obor Andragogika, Univerzita J.A.Komenského, Praha
  • VŠ obor Vzdělávání dospělých, Univerzita J.A.Komenského, Praha
  • Akreditace mediátora ČR, Asociace mediátorů ČR, Praha
  • Kurzy Komunikace, Obchodní dovednosti, Vyjednávání, Leadership
  • Kurz Koučování
  • Train the trainer

Certifikát o absolvování kurzu

Každému úspěšnému absolventovi kurzu je vydán certifikát o úspěšném absolvování.