Zahraniční obchod

O kurzu
Spolupracujete se zákazníky a obchodními partnery ve světě? Potřebujete znát praktiky mezinárodního jednání v různých částech světa? Zajímá Vás jaká jsou multikulturní specifika obchodních zvyků při jednání? Přemýšlíte, jak se řeší určité postupy na cizích trzích? Chcete se naučit standardy v mezinárodním obchodě? Shledáváte za užitečné poznat formy vstupu na cizí trhy a platební možnosti? Máte zájem se si osvojit segmentaci trhů a marketingové strategie ve světě? Rádi byste se naučili zahraniční obchod ČR při jednání se zástupci firem z USA, Německa, Číny, Japonska, Jižní Koreje, Ruska, Francie, Velké Británie, Arabských Emirátů, Izraele a Indie? Nejsou vám jasné některé varianty smluv v mezinárodním obchodu a existující rizika? Toužíte mít vlastní orientaci v platebních podmínkách a forem financování ve světě? Zajímá Vás, jaká je náplň práce v zahraničním obchodě?
Školení mezinárodní obchodní jednání Vás naučí rozumět základním pojmům a podmínkám při uzavírání mezinárodních obchodních dohod, smluv, faktorům ovlivňující úspěšnost mezinárodních obchodních jednání. Po absolvování budou účastníci schopni uplatňovat multikulturní zvyky při jednání a tím dodržovat očekávanou obchodní etiku při uzavírání a naplňování kontraktů. Též si vysvětlíme základní operace v mezinárodním obchodu, vliv globalizace na obchodní jednání a základní dokumenty používané při uzavírání mezinárodních obchodních dohod. Zaměříme se na výhody členství ČR v mezinárodních organizacích pro vedení obchodního jednání. Rozebereme porovnání konkurenceschopnosti velké nadnárodní firmy a menší specializované místní firmy. Objasníme si výběr vhodného obchodního partnera. Kurz zahraniční obchod Vás připraví na role prostředníků, konzultantů a význam interpersonálních vztahů v mezinárodním obchodním jednání. Probereme mezikulturní komunikaci v obchodních vztazích, znalost místního prostředí a uplatňování pravidel obchodní i společenské etikety. Zaměříme se na uplatnění nástrojů obchodní politiky v mezinárodním jednání, celní agendy, kurzová rizika, pojištění, financování a vymáhání pohledávek. Adekvátně tomu si přiblížíme vyjednání optimálních podmínek, zejména rozumná míra rizik oproti očekávanému zisku. Definujeme si strukturu mezinárodního obchodního jednání, obchodní korespondence a smluvní dokumentace. Orientace bude na praktickou formu použití v podnikatelské praxi. Na školení zahraniční obchod si projdeme různé příklady z reálných situací, na kterých bude demonstrována úspěšná aplikace uvedených postupů. To vše Vám pomůže se snáze orientovat ve vašem chování i jednání se zákazníky a obchodními partnery po celém světě. Cílem programu je rozumět principu selským rozumem pro aplikaci od jednoduchých příkladů až po komplexní varianty. To výrazně přispěje k lepšímu manažerskému vedení firmy, expanzi na cizí trhy a umožní eliminovat chyby v podnikání mezinárodního prostředí.
Cíl kurzu
- Představit účastníkům podstatu specifik mezinárodního obchodního jednání
- Naučit se multikulturní rozdíly a využít je v podnikání
- Začít vnímat příležitosti vstupu na cizí trhy
- Nastavit mezinárodní marketing a strategické přístupy pro expanzi firmy
- Porozumět platebním podmínkám a financování v zahraničí
- Osvojit etické kodexy a nastavit je ve firmě
- Získat celkový pohled na formy vstupu a rizika v mezinárodním obchodě
- Zlepšení nadhledu v oblasti odlišnosti chování a obchodních pravidel ve světě
- Obohacení souvislostí v podnikání a posilování rozvoje konkurenceschopnosti
Komu je seminář určen
- Manažerům a majitelům firem, kteří mají vliv na rozvoj firmy na světové trhy
- Vedoucím a mistrům, kteří jednají se zákazníky a obchodními partnery ze zahraničí
- Lidem z různých oddělení podniku pro lepší chápání multikulturních rozdílů
- Zájemcům o znalosti společensko-podnikatelského chování v mezinárodním prostředí
Obsah
- Základy mezinárodního obchodního jednání
- Průběh obchodních operací a mezinárodní smlouvy
- Strategické východiska rozhodování v zahraničním obchodě
- Cíle zahraničních aktivit
- Uzavírání smluv, jejich obsah a plnění
- Celní a přepravní dokumenty
- Platební a pojišťovací nástroje
- Mezinárodní marketing, jeho podstata a odlišnosti s národním působením
- Strategické přístupy dle velikosti trhu, konkurentů a mikrosegmentů
- Prostředí a jeho vliv na podnikání
- Politické, právní a ekonomické aspekty
- Sociální a kulturní prostředí
- Rizika a jejich omezení
- Typy růstu a jejich charakteristiky
- Positioning
- Obchodní jednání ve vybraných zemí EU, USA a Asie
- Formy vstupů na mezinárodní trh
- Prostřednické vztahy, výhody a nevýhody
- Druhy rizik a jejich prevence
- Komerční, přepravní, teritoriální a kurzové aspekty
- INCOTERMS a vhodnost použití
- Platební podmínky, financování a měnový kurz
- Podmínky v kontraktech a role bank
- Zahraniční obchodní politika EU a ČR
- Specifika, zásady a postoj ČR vůči EU
- Zapojení ČR do mezinárodních organizací
- Příležitosti českých firem v podnikání ve světě
- Zahraniční obchod kniha
- Dotazy
Rozsah kurzu
- Uvedený obsah je v rozsahu 2 dny
- Obsah i rozsah kurzu lze přizpůsobit dle Vašich potřeb
- Výukový den trvá 8 hodin
- Výuková hodina trvá 60 minut
- Jazykové možnosti:
Firemní kurz
Termín a místo konání firemního kurzu je dle Vašeho výběru
Obsah i rozsah kurzu přizpůsobíme klientovi
Základní cena kurzu pro skupinu do 10 osob je 22.900,- Kč bez DPH za den
Garant kurzu
Lektorská praxe od roku 2000 se specializací
- Podniková ekonomika
- Management
- Logistika a sklady
- Operativní a strategický nákup
- Optimalizace hmotného toku
- Manažerské účetnictví
- Mikro a makroekonomie
- Strategické, Projektové a Procesní řízení
- Asertivita
Absolvované kurzy a certifikáty lektora
- Leadership IPA Slovakia
- Logistika IIR Praha
- Angličtina
Vzdělání
- ČZU Praha – Provozně ekonomická fakulta
- Logistika IIR Praha
- ZČU Plzeň – Fakulta ekonomická
Certifikát o absolvování kurzu
Každému úspěšnému absolventovi kurzu je vydán certifikát o úspěšném absolvování.