ITIL® 4 Foundation


O kurzu

Kurz ITIL® 4 Foundation je mezinárodně uznávaná metodika pro řízení IT služeb (IT Service Management). Extrahuje a spojuje do komplexního uceleného rámce to nejlepší ze všech aktuálních světově uznávaných rámců, praktických doporučení, metod a způsobů práce. Oproti předchozí verzi, příchodem ITIL 4 na trh, mají organizace možnost pružněji reagovat i přejít na nové způsoby práce, které přináší moderní digitální svět. Dále poskytuje poradenským organizacím řešení, jak zvládnout nové výzvy v oblasti správy služeb a využívat potenciál moderních technologií. Celý proces je navržen tak, aby zajistil pružný, koordinovaný a integrovaný systém pro efektivní správu a správu služeb podporovaných IT. Kurz Vám napomůže lépe se orientovat v terminologii v oblasti IT služeb i lépe porozumět složkám jeho řízení. Focus People s.r.o. je Akreditovanou Tréninkovou Organizací (ATO) pro ITIL®.

Pro koho je ITIL® 4 určen

ITIL® 4 je uchopen natolik nově, že pro kurz Foundation uchazeč žádné předchozí vstupní znalosti nepotřebuje. Naopak, často dlouhodobě zakořeněné interní firemní procesy a způsoby práce brání uchazeči v přijetí nových moderních postupů.

ITIL promlouvá jazykem k poskytovatelům IT služeb, takže je určen všem, kteří se profesně zabývají jak poskytování, tak nakupováním IT služeb a technologií. Úroveň Foundation bychom doporučili úplně každému zaměstnanci jakékoliv organizace poskytující IT služby, aby se všichni ve firmě sladili na stejný způsob myšlení a především na způsoby týmové práce, na vnímání vytvářené hodnoty, na vnímání svých rolí v organizaci apod. Tento kurz je určitě vhodný například pro pozice: finanční ředitel, IT architekt, IT Management (projektový manažer, IT konzultant), vedoucí IT týmů (analytiků, architektů, vývojářů, testerů), všechny členy jednotlivých týmů organizace poskytující IT služby.

Obsah

  • Klíčové koncepty správy IT služeb
  • Řídící principy
  • Čtyři dimenze správy služeb
  • Systém hodnoty služby
  • Patnáct vybraných stěžejních praktik
  • Zkušební testy
  • Certifikační test

Harmonogram

    1. den

    09:00 Introduction to the course
    09:30 Service management as a practice – key concepts I
    10:30 Coffee break
    10:40 Service management as a practice – key concepts II
    11:40 Assignment
    12:00 Lunch
    13:00 Service Value Systém (SVS) and guiding principles
    14:20 Coffee break
    14:35 Governance. Service Value Chain
    15:35 Continual improvement
    16:15 Discussion, questions, reflect on the day, look forward to the next day, closure of the day

    2. den

    09:00 Welcome, start
    09:10 Recap day 1
    10:00 ITIL management practices I
    10:20 Coffee break
    10:35 ITIL management practices II
    11:45 Assignment
    12:00 Lunch
    13:00 ITIL management practices III
    14:20 Coffee break
    14:35 ITIL management practices IV
    15:45 Assignment
    16:15 Discussion, questions, reflect on the day, look forward to the next day, closure of the day, home work – sample paper

    3. den

    09:00 Welcome, start
    09:10 Recap day 1 and 2 , discuss homework: sample exam A
    09:45 ITIL management practices IV
    10:45 Coffee break
    11:00 Review sample paper results
    12:00 Lunch
    13:00 Self study
    14:00 Prepare for the exam: set the tables, etc.
    14:15 Exam
    15:30 Exams check, training evaluation and closure

Učebny

Praha

Líbalova 1
149 00, Praha 11-Chodov
(Budova Opatov Park)

Brno

Sochorova 38
616 00, Brno
(Budova COMGUARD)

Ostrava

Hornopolní 3322/34
702 00, Moravská Ostrava a Přívoz
(Budova AUTOCONT)

Online kurz

PRAHA – veřejný kurz

BRNO – veřejný kurz

OSTRAVA – veřejný kurz

Firemní kurz

Cena a místo konání firemního kurzu je individuální
Poptat firemní kurz

Dotovaný kurz

Možnost dotace 85% i náhrady mzdy zaměstnanců
Termín a místo firemního kurzu je dle Vašeho výběru
Cena firemního kurzu je na vyžádání
Akreditované výukové materiály jsou v ceně kurzu
Poptat dotovaný kurz

Garant kurzu

Lektorská praxe od roku 1998 se specializací

  • Manažer IT služeb
  • Konzultant v oblasti správa IT služeb
  • Akreditovaný školitel metodik správy IT služeb a projektového řízení
  • Senior projektový manažer
  • Analytik požadavků / byznys analytik
  • Manažer procesního řízení

Absolvované kurzy a certifikáty lektora

  • ITIL® Expert
  • PRINCE2® Practitioner
  • IPMA® B senior projektový manažer
  • COBIT5® Foundation
  • Scrum Master
  • CIMA-A marketingový manažer
  • Autorizovaný zástupce kvalifikačních zkoušek NSK
  • Nespočet rozvojových kurzů z oblasti měkkých dovedností

Certifikát o absolvování kurzu

Od 1. 11. 2019 je dle nových pravidel AXELOS povinnou součástí kurzu certifikační zkouška s mezinárodně platným certifikátem od zkušební instituce PoepleCert. Jiné certifikáty ITIL® jsou neplatné a jejich vydávání i používání je porušením autorských a dalších práv, co může mít za následek adekvátní právní kroky ze strany majitele licence společnosti Axelos Ltd.

ITIL® are registered trade marks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.